Friday, October 9, 2009

Cari Jodoh

ssalamualaikum..segala puji bg Allah..indahnya tawakal kepadaNya. yg susah jadi mudah, yg sedih jadi gembira..moga2 penantianku selama ini berhasil.


dalam pada sedih2 bangat, kuterdengar pula lagu ni. haha..terus xjadi untuk bersedih. sungguh liriknya buat diri ini asyik mahu tersenyum..adoi..kelakar betul! silakan mendengar ye (^_^)


tapi usah tergoda dengan penyanyi nye ye..sbb saya pun xtahu yg mana satu penyanyi nya..banyak versi sgt..alahai.. 

 Penyanyi: wali Band
tajuk: Cari Jodoh




Lirik
Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku
*
Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan
**
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku
***
Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau
Back to *, **, ***
Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

5 comments:

solehah_hafizatul said...

hehe..mmg klaka lirik lagu ni..

shahadah said...

baru tgk lirik..belum dgr lagu dan tgk video nya..hehe..mcm2..

wildan said...

suka k lagu tu..?
wali..skrng tngah naik daun kt indonesia..masyhur..

shahadah said...

to wildan

suka dengar time tgh nk dgr lagu kelakar..hehe..sikit2 je. xdengar pn xpe.

Putera asQalan said...

eh lagu ni.

penah dgr ari tu. tp just seimbas camtu je la.

lirik yg begitu jujur . ahaks :)

Post a Comment